onsdag, mars 20, 2019

Effektivt

Har drabbats av rensningsfeber. Tömmer lådor och skåp i radhuset, sorterar, kastar, sparar, återvinner. Förundras över hur mycket onödigt jag sparat på. Landstingskataloger för de senaste åtta åren? Kontoutdrag från 2009, kom-ihåg-lappar till barnen när de gick i skolan, gummisnoddar och fina omslagspapper, udda koppar och spruckna fat.... ??????
Mitt i alltihop tröttnade jag och har därför nu ett antal olika högar på mitt vardagsrumsgolv. Luften gick ut och de lär väl ligga kvar tills jag tar tag i det igen. Skönt efteråt blir det. När det nu blir.
 

4 kommentarer:

  1. Bra strategi inför en någon gång kommande flytt. Så tänker vi i köket nu. Jag ska bara hitta energi först. Idag har jag mest sovit...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var sak har sin tid. Sova först och rensa sen!

      Radera
  2. Jag har också börjat rensa. Förvisso bara i garderoben, men jag har planer på förrådet. Anmäla mig till en stor loppis i maj och sedan köra en månads rensning. Men det var iofs innan mamma dog. Nu vet jag inte om jag hinner. Men det är skönt att rensa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vansinnigt skönt, som att man blir lite lättare. Du hinner. Sen. Efter begravningen. Höstloppis?? Kram

      Radera