torsdag, mars 14, 2019

Stökigt, bökigt och vill någon dansa tango?

Jag har en dröm i livet, nej, jag har flera och en av dem är att lära mig dansa tango. Att flyta fram över golvet i perfekta rörelser med en kavaljer och vara så där cool och sval som jag inbillar mig att tangodansare är. Hjärtat är ingen tangokandidat då dans inte är hans grej. Hur kan dans inte vara någons grej??? Några steg i köket kanske till någon trallvänlig låt under tiden vi lagar mat har jag lockat ur honom men från det till en tango-kurs? Nope. Ungefär lika troligt som att jag kommer åka till månen någon gång. 
Men jag fortsätter drömma om tango. Vilket jag för övrigt gjort inatt eftersom vi pratade om det igår kväll.
Min känsla för stökigt på jobbet hänger i. Något skaver och jag kan inte sätta fingret på det, försöker låta bli att analysera så mycket, göra det jag ska och sen gå hem. Släpa mig hem är mer sant. Något dränerar mig.
Men idag är det torsdag och helgen är i sikte. Gillar’t!

1 kommentar: