måndag, mars 04, 2019

Det är måndag .......

.... och jag vaknade med en dov och ledsen känsla i kroppen. What?? Efter en fin och skön helg? Sover förvisso som en kratta, vaknar 1000 ggr av värmepåslag och fem sekunder senare fryser jag. Att inte kunna sova påverkar en ju. Att jag dessutom alltid har en trötthetskänsla som ska hanteras gör att ibland blir jag missmodig. Orka liksom.
I morse orkade jag inte. Tog det lugnt hemma, drack kaffe, tittade ut, spelade lite musik, tog ett bad och sakta kom jag igång. Är oerhört tacksam över att ha ett jobb där detta är möjligt, annars vete katten om jag kunnat komma igen. Har trappat upp mina betablockerare och på två veckor endast haft ett (1) migränanfall. Något slags rekord. Pulsen är dock låg och tror jag får stanna på denna dos annars blir jag väl helt stillastående och tar mig inte för någonting. Svår balans det där. Vill ju slippa migrän men orka göra något. Jaja. Får se tiden an.
På jobbet var det full fart och belöningen efter genomförd dag blev: kören. Ikväll gick det finfint och kan hända att tant blev tårögd när stämmorna satt som en smäck till ”Fields of gold”. Sen åkte jag hem, tände lampor i alla rum, satt en stund i Lilla Systerns rum och undrade var tiden egentligen tog vägen??? Nyss var de här med buller och bång och vips, har de egna lägenheter, jobb och annat. Precis det där man ville och önskade men ändå. Så tomt det blev! 
Nåja. Det tog fem minuter, sen stod Lilla Systern i hallen och behövde låna datorn. All you need is ... your mum! 

1 kommentar:

  1. Der är allt tur att vi fortfarande behövs!
    Hoppas du mår bättre idag😘

    SvaraRadera