tisdag, mars 05, 2019

Grått

Vaknar till en grå och blåsig värld. Det har snöat och är betydligt kallare. Dagens mission är att jobba, boka tid för bilen för oljeinspektion, ett sjukgymnastbesök och ikväll ett styrelsemöte.
Bilen. Ett kapitel för sig är ju serviceintervall och inspektioner. Då och då tänds en lampa och det ska göras nåt. Nu kan jag ju undra varför inte oljan byttes i september när bilen var inne på service??? Som dessutom kostade 3890 pengar. Närrå. Så jobbas det inte. Den ska bytas nu. Service och inspektioner är inte samma sak, det kostar bara ungefär detsamma. Nu kanske vän av ordning säger att det borde jag tänkt på innan jag köpte ny bil. Möjligt. Lukrativ bransch det där. 
”Går det att samordna service och inspektioner”???
Fråga ställd i receptionen på verkstan. Svävande svar ....
För övrigt är det visst semmeldagen idag. Låter gott!

1 kommentar:

  1. Dessa bilar! Det är bara elände. Den jäkla lampan! Motorlampan lyser också på min, inte bara servicelampan. Dock hittas inte problemet. Suck. Det snöade här i förmiddags. Min tålamodsmuskel är överbelastad just nu, vilket jag just skrev om...

    SvaraRadera