lördag, februari 13, 2021

Lördagsbestyr

Vaknade med migrän. Vilken skräll. Är i sån oform just nu men kommer mig inte för att ta tag i det. 
Till slut gav migränen med sig, åt frukost och gick en promenad. På vägen lämnade jag tillbaka böcker på bibblan, hälsade snabbt på Lilla Systern som jobbade, stannade till hos Hjärtats son och gosade lite med kattungen Elli. 
Promenerade tillbaka till bilen, handlade, var på apoteket och åkte till en ”häst-affär” för att handla termoridbyxor. Ett äventyr i sig. Allt i klädesväg för ryttare är smalt och långt. Jag är byggd tvärtom och känner mig inte särskilt hemma bland grejerna måste jag säga. Man tackar särskilt för jackors dragkedjor i sidorna som går att dra upp .....
Nåväl. Den här korta icke så smala donnan, moi, ålade i alla fall ned mig i ett par ”termosar”, thank God för elasta.... töjbart är grejen. Problem: korvskinn upptill, från vaderna och ner synnerligen gott om plats och längden ....  VARFÖR finns det inte large med korta ben??? Va, va, va??? 
Ok. Provade en storlek större. De kunde jag knäppa och dra av mig. 
”Använd skärp” tyckte Hjärtat.
Kan jag väl göra tänkte jag men i så fall inte till brallorna ... han var ett uselt smakråd idag (inte vara p g a skärp-kommentaren) så honom skjutsade jag hem och åkte tillbaka själv. 
Tja. Ålskinnstermobrallor it is. Jag får väl låtsas att det är fodrade ridbyxor eller nåt. Blir svårt att förklara fladdret runt vadorna men jag kommer nog på nåt!
Hittade ridvantar med, med tumme och lillfinger att kunna hålla tyglarna med, sist jag red med handskar höll jag på att förfrysa händerna.

Hem. Drack kaffe och drog igång en bulldeg. (Apropå ålskinnsbrallor). Här ska bakas semlor till sonens födelsedag som vi ska fira i morgon. Uteaktiviteter är tanken och en tackar ju för lite varmare än -16 som det varit här ett tag. Utom idag. -5 och strålande sol. Finfint vinterväder. 
Gick tre vändor till återvinningen som ligger helt nära och bar (äntligen) upp de saker jag hade med mig FRÅN Stora Systern förra helgen. 

Ja, så går en lördag. Fort.


En av istavlorna jag gjorde igår.



Sötnöten Elli.



1 kommentar:

  1. Ser det framför mig och jag tackar för dagens skratt! Förlåt men jag behövde det. Hälsa och gratta sonen😍

    SvaraRadera