måndag, februari 22, 2021

Ridskoledag

Vaknade i morse med tung och trött kropp, kolsyrearmar. Blir lite besviken eftersom jag haft en bra helg, lugn, ro och igår var en bättre söndag än på länge. 
Ok. Kroppen och knoppen är i otakt. 
Det jag fokuserar på idag är min lunchpromenad (en kort) och ridlektionen ikväll. De är mina grästuvor, de fasta punkterna när resten känns som gungfly. 

På loppisen igår köpte jag bl a en stor glasburk. Tänkte använda den som miniväxthus till minikrukväxter. Tänker att en kreativ idé om dagen gör själen glad.
Mitt jobb är i och för sig mycket att tänka ut, lösa, testa och så men direkt skapande är det ju inte. Förutom alla texter som ska författas. Skapande på sätt och vis inom sina ramar och regler.

Miniväxthus, iskonst, sticka, brodera, snickra, måla, baka .... där trivs jag ändå bäst.

Så, vecka 8. Sportlovsvecka i de här trakterna. Bring it on.



Det som återstår av min isbricka - några blomblad på marken.

1 kommentar:

  1. Sportlov även här och i hemstaden. Solen lyser och värmer. Tänker se om vi kan fika ute idag.

    SvaraRadera