torsdag, oktober 14, 2021

Mot ledigt

Efter gårdagens läkarbesök åkte jag hem för att äta en sen lunch. Därefter tänkte jag vila en stund. Vilan blev djup sömn i två timmar, platt fall i soffan med katten på magen. Ojdå. Men mitt sömnbehov verkar oändligt. Jag masade mig ändå ut i trädgården, täckte över kvarvarande dahlior och planterade ca 30 tulpanlökar och lika många påskliljor, sen frös jag om händerna och gick in. Tittade på Bonde söker fru och Hela Sverige bakar, som jag inte ens tycker är bra men jag blev bara sittande i soffan. Med katten. Skönt med lugna eftermiddagar känner jag och vips drar hjärnan igång om att kanske dra ned ytterligare i arbetstid. Suck. Denna hjärna, irrar med tankar hit och dit. Så inatt när jag vaknat är detta det som snurrat i huvudet, jobba mindre? Blir jag gladare och piggare då????
Nu ska jag cykla till jobbet, mössa och vantar känns nödvändigt. Syjunta ikväll och i morgon är jag ledig. Hurra.

Det är ialla fall fint när solen skiner.

1 kommentar:

  1. Tycker det verkar vara helt rimligt. Hälsan är viktigast av allt. Idag har vi haft grått och ikväll regnar det. Trevlig kväll!

    SvaraRadera