tisdag, oktober 12, 2021

Syster yster

Den här veckan startade utan ridlektion p g a inställt. Jag vill ju att måndagarna ska vara en skön start på veckan så jag passade på att hälsa på min syster istället. Det var lugnt och mysigt, bara hon och jag, ett par koppar kaffe, chokladdoppade mandelägg och en brasa som sprakade trivsamt. Mys på hög nivå. 
Glad i själen åkte jag hem, jättesent, men jag var ändå inte supertrött i morse, bara glad över att vi sågs.
Idag och i morgon eftermiddag har jag tagit ledigt p g a läkarbesök och samtal. Orkar inte flänga mellan doktor och jobb eller samtal och jobbet, jag blir så splittrad. Tänker på mig själv, vad jag mår bra av och kom fram till att jag behöver göra detta utan press. För några år sedan hade det varit helt otänkbart, då hade jag flängt fram och tillbaka. Har inte dåligt samvete heller, jag tar hand om mig, en viktig uppgift. 
Det har tagit tid att komma hit, att tänka på mig själv utan att ha dåligt samvete, det eviga gnaget att jag borde gjort på annat sätt. Ålder eller insikt, vet inte och det spelar ingen roll. Jag är här nu.



En stol kommer lastad med höstpynt.

1 kommentar:

  1. Vilken fin stol!
    Kul med en syster att hälsa på. Är ni lika?
    Så bra att du kommit så långt med att tänka på dig själv. Det är inte enkelt och långt ifrån givet!
    I morgon har jag telefontid med AF. Fasar redan. Kan bara hoppas att det är en trevligare person än den jag chattade med.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera