onsdag, februari 02, 2022

Dag 2

Den andra februari blev under omständigheterna en ganska bra dag. Det började dock med skruttmigrän som jag lyckades häva på ett par timmar. När jag kvicknat till pratade jag med mamma i telefon en lång stund. Hon är inlagd på sjukhus, det är besöksförbud så telefon och sms är det som gäller, idag var en bättre dag även för henne. Lagade lunch och åkte sen till Lilla Systerns salong igen och hängde där en liten stund. Hem igen, sov middag och orkade sen sy ihop en poncho som jag stickat klart. Nu återstår att knyta fransar, det går lite i taget. Det känns fortfarande som allt jag gör går så sakta, jag får liksom ta i för varje moment. Mentalt pepp för att orka laga lunch t ex. En märklig känsla. Ett gammalt symtom har kommit tillbaka, att jag blir så trött att jag måste lägga mig ned NU. Inte sen utan verkligen NU. Lite jobbig känsla om den infinner sig i mjölkdisken på ICA … 




1 kommentar:

  1. Det kan bli lite kallt om rumpan.
    När restriktionerna hävs den 9e, får man väl besöka på sjukhuset igen?
    Ta det lugnt så du orkar det du vill.

    SvaraRadera