söndag, februari 06, 2022

… sen stängdes det fönstret

Jojo, hade lite energi i går förmiddag som sagt, men den försvann. Energifönster stängdes. Vid pass 14-tiden kände jag att jag behövde vila mig, på direkten, orkade knappt gå uppför trappan till sovrummet men gjorde det. La mig på sängen och somnade genast, vaknade 17.45 och var fortfarande så himla trött. Masade mig ned till köket ändå och gjorde mat, åt, kollade värdelös mello men orkade inte stänga av tvn. Gick upp till slut och somnade så fort jag la mig.
Vaknade nio i morse av kaffedoft från köket, kollade lite på Nymo, stickade ett par varv, åkte till Hjärtats son med sambo, drack mer kaffe och åt en semla. Gosade med deras katt och beundrade nya lägenheten. På hemvägen skulle det handlas på Biltema. Gick runt 1500 steg där som en zombie och längtade bara hem. Rafsade dock åt mig lampolja och värme- och blockljus som snart är slut. Mycket förutseende av mig.
Nu är jag hemma och ligger i soffan, tänker icke gå upp mer idag, förutom att lägga mig på riktigt för natten. Denna trötthet. Förlamande. 

1 kommentar: