torsdag, februari 24, 2022

Ljusglimtar i mörker

En ljusglimt i allt just nu är att mamma orkat gå en liten promenad utomhus stödd av ett av barnbarnen. Hon är en kämpe, lilla mamman.
En annan glimt av ljus är att jag ska till neurologen i morgon med anledning av min svåra migrän. Äntligen! Första beskedet var att väntetiden skulle vara ca nio månader och jag blev besviken. Såklart. Tjatade till mig att skrivas upp på återbudslista och förra veckan kom en kallelse. Försöker att inte ha för stora förhoppningar men tänk om jag kan bli bättre? Det skulle betyda mycket, jag var elva år när jag fick mitt första anfall så ja, migränen har verkligen påverkat mitt liv. Otaliga behandlingar och läkemedel har jag gått igenom men nu är jag väl framme vid mitt sista hopp. Neurologen. Håll tummarna!

För övrigt en mörk dag med anledning av invasionen i Ukraina och den där Putin? Hur galen är inte han? 

1 kommentar:

  1. Jag håller alla tummar! För både dig, mamma och hela världen!

    SvaraRadera