lördag, februari 19, 2022

Lördag

Depression, medelsvår episod. Jaha. Jag har självinsikt och kände det komma, min nya läkare var dock inte lika säker. Men efter psykologbesök och kontakt dem emellan kommer jag börja äta antidepressiva igen. Jag behöver det, den här mörka dalen jag hamnat i är lite för djup för att ta mig upp på egen hand.
Igår sken solen. Plågsamt tycker jag men tvingade mig ut på promenad. Vår i sikte, det är inte min kopp te. Resten av dagen sov jag, kramade barnbarnen som åker på sportlovsresa varvat med ledsenhet tills jag kunde ta mig samman och göra egen müsli. 
Idag då? Efter fyra timmars orolig sömn??? Sol och snö. Promenadväder säger de glada utan tunga ben och kolsyrearmar. Jag lufsar så snällt bredvid. Sen ska jag göra det jag verkligen vill, dricka kaffe  i Lilla systerns salong. 

1 kommentar:

  1. Bra att du själv känner att du behöver hjälpen tabletterna ger. Man lär sig med tiden. Här lockar det inte till promenad. Det blåser och jag börjar känna mig sjuk. Ont i halsen och huvudet. Jag vill inte!!!!
    Njut av kaffet hos lilla systern!

    SvaraRadera