torsdag, februari 03, 2022

Torsdagen som försvann

I natt, till slut tog jag en sömntablett, egentligen alldeles försent och jag vaknade inte förrän halv elva idag. Lärdom: fast jag ligger och inte kan somna ska jag inte ta tablett 02.00. 
Tung i både huvud och kropp har denna dag därför sniglat sig fram och jag har haft tusen idéer om vad jag ”borde” göra men det kokade ned till att ringa chefen, gå en promenad, prata med Herr L, mammas man, och sticka ett par varv på en socka.
Nu är jag supertrött men tänker att det är lite tidigt att lägga sig halv sju på kvällen.

Dagens två-i-topp:
  • bebis har lärt sig krypa!
  • jag har fått tid på måndag hos en psykolog genom Företagshälsan. Väntetiden på min vårdcentral för kuratorsamtal är nio månader, det känns lite väl långt bort ….



Mot nya äventyr!

4 kommentarer:

  1. Heja bebis! Vilket framsteg 😊
    Jag har haft B7 här idag. Han var så duktig. Utom när jag väl fått på oss alla kläder och vi gick ut. Av okänd anledning blev han rasande och skrek i högan sky. Vi gick in igen för han låg bara i snön och vrålade. Läste en bok, sen somnade han och sov i två timmar. Så han var väl för trött. 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan känna mig som B7 då och då 😊 det är mysigt att ha hand om de små liven ibland.

      Radera
  2. Fantastiskt att följa utvecklingen i små steg. En dag i taget <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en häftig känsla att vara med på ett hörn. Det går verkligen fort.
      Sannerligen, en dag i taget ❤️

      Radera