torsdag, december 03, 2009

Ännu en födelsedag!

Här träs födelsedagar på rad som pärlor på ett halsband. Idag är det Lilla Systers tur och hon har nu uppnått den aktningsvärda åldern av 12 år! Småbarnsåren är definitivt över. På sätt och vis ganska skönt, allt har ju sin tid. Framför oss har vi nu en lång sträcka med bara tonåringar och ja, jag har en aning om vad komma skall. Men en sak i taget! Idag är det hennes 12-årsdag och man ska ju inte gå händelserna i förväg.
Jag lyckades locka Lilla Syster till skratt i morse. Hon och jag låg kvar i sängen efter födelsedagsmorgonsången och hon åt sin frukost. Paketen var öppnade och hon var nöjd och glad. Vi småpratade lite smått och så frågade hon mig om jag mindes vad jag fick när jag fyllde 12 år. Och ja, jag gör ju det!
"En lp-skiva med Lasse Berghagen" svarade jag och jag tror hon skrattar än!
"Lasse Berghagen???????"
Ja, det var ju liksom andra tider då! Och vaddå? Lasse B är ju poppis än i dag!

17 kommentarer:

  1. Och vilka pärlor sen! =)
    Grattis till den yngre pärlan!
    Jodu, nog vet man att man lever ibland, med fyra hormonstinna tonåringar! ;)
    Hahaha...Lasse Berghagen...???
    Nä, jag bara skoja! =)
    Ha en bra dag! Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ni går en härlig tid till mötes! Här finns det fem tjejer som kommer att vara i tonåren samtidigt!
    Snart måste vi bygga till fler badrum!
    =)
    Ha en mysig, vacker vintervecka.

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till Lilla Syster! Verkar vara småsyrrornas dag idag, Lilla O fyller år idag hon med fast det är ännu långt till tonår då hon tack o lov bara blir 7. Fast om man ska se till hennes humör och uppförande den senaste tiden så skulle hon lätt kunna tas för tonåring redan nu.

    Ang musiksmak så kommer jag ihåg när jag var liten och frågade min mamma om hon gillat Elvis eller Tommy Steel när hon var yngre. Hon svarade att hon hade gillat Snoddas och det tyckte jag var sjukt pinsamt. Lasse Berghagen framstår ju som rätt cool i jämförelse med Snoddas... ;-)

    Idag kalasar vi väl så mycket vi kan, eller hur?

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha, ja visst är han det!
    Han och Björn Skifs (som ju också fortfarande är jättepoppis), det var grejer det!

    SvaraRadera
  5. Det var andra tider då. När jag var i hennes ålder eller möjligtvis något år yngre så gillade jag Siw Malmqvist. Det var Jazzbacillen och Tunna skivor som gällde då......:-)

    Hälsa stora lilla tjejen och gratta.

    SvaraRadera
  6. Afrodite: Pärlor it is! Levande är ordet! ;)

    Maud: Aaaaah! 5! FEM! Nytt eget badrum till mamman, bums!!! Önskar dig en bra vecka också! Har du låst din blogg????

    Anbam: Ja, humöret kan då spela spratt...... Ja, vi kalasar allt vi orkar! Kram!

    Nilla: Absolut!

    Cicki: Tackar, hälsar! Det är väl rätt skönt att tiderna förändras. Egentligen. Fast Sivan är det då rakt inget fel på!

    SvaraRadera
  7. Ha, ha... Lyckliga du. Själv fick jag aldrig någon skiva med Lasse Berghagen. Däremot minns jag att jag fick en med ABBA. :)

    SvaraRadera
  8. Dreamsalive: ABBA! Verkligen inga dåliga grejer! Inte alls!

    SvaraRadera
  9. "Jennie, Jennie" och "Jag har köpt mig en akustisk gitarr", eller... ;)

    SvaraRadera
  10. Anna: Akustiska gitarren!!!! "Min kärlekssång till dig". På Lp.ns omslag står Lasse med uppknäppt skjorta i någon "djungelliknande" miljö. Det var grejer det! ;)

    SvaraRadera
  11. Men kom igen! Cina... Lasse Berghagen... Jaja, et var andra tider. När Spader fyllde tolv fick hon väl en förbannad fiol, nej, det var värre ändå. Det var på 13-årsdagen... en tonåring med egen fiol liksom... Vid 12 så gällde i alla fall Ami Stewart och Knock on Wood!

    SvaraRadera
  12. Spader Madame: Haha! Jomen, jag lämnade Berghagen sen, vid fyllda 13 var det bl a Thin Lizzy och Status Quo som upptog mitt musikaliska öra. Och så lite Demis Roussos..... Puss!

    SvaraRadera
  13. Tiden går så fort så fort och ungarna är vips vuxna. Min yngste blir ju 18 i maj så sen har jag inga omyndiga barn kvar...=)
    Jag säger GRATTIS i efterskott till dina barn!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig headerbild!!! :o)

    Ja, jag minns att jag fick en RADIO. Va??!! En jävla radio.. Jag ville ju ha en bandspelare så jag kunde spela in musik från just RADION!!! *fortfarande sur över det* ;o)
    Ha en underbar fredagskväll! Kram!

    SvaraRadera
  15. Åh, 12 år.
    Det är inte alls så dumt att fylla det.
    Tvärtom.
    Lasse B är ju..ju.. Lasse ju.
    Inte så dum alls.

    Grattis till både Lilla och stora samt mamsen!
    :)

    SvaraRadera
  16. Fin headerbild du har!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera