fredag, december 18, 2009

Färgglad jul!

Då radhusets stilpolis, tillika Stora Syster, befinner sig i Thailand passar Lilla Syster och jag på att julpynta hemmet. I rött. Till kalaset den 5 december pyntades hemmet lite åt det vita hållet, med änglar, vita amaryllis och lite silverstänk över det hela. Stilpolisen rådde då.
Nu har riktiga julkartongen kommit fram och Lilla Syster rockar loss på tomtar, bockar och julgrisar. Är det jul så är det.
"Du kan ha det över jul så kan vi ändra till nyårsfesten" säger Lilla Syster förnuftigt för hon vet, ju att Stora Syster kommer att himla med ögonen inför åsynen av röda julgardiner, julduk, tomtar och allt.
Men så gör Lilla Syster en rokad. Köket blir tomteland. Vardagsrummet vitt, svart och silvrigt. Nåja, kanske kommer julbocken att få stå vid granen. Som kommer att ha silverkulor, svarta kulor och kaaaaaaaanske några röda. Möjligtvis. Några.
'"Men de blå kulorna då"? undrar jag.
"De från förra året"?
"Blått??"? Lilla Syster spänner ögonen i mig och jag anar att Stilpolisen trots allt har en efterträdare.
Jag drar mig tillbaka och myser med en kopp kaffe och undrar hur julen kommer att se ut hemma hos dem långt där borta i framtiden...... Om jag skulle ta och lägga mig i lite då? Om jag vågar......


Lilla Syster har pyntat köket med det mesta i rött. Som julens färg är.

9 kommentarer:

  1. Vad fint! Mysigt också..=)Jag har också en stilpolis i min dotter Lina..haha...Men jag struntar i det och pyntar med det som jag själv tycker om.
    Julkram!

    SvaraRadera
  2. Hahha Ler med varmt hjärta så go din unge verkar .
    Julen är sååå till för dem .
    Spännande tanke detta med framtidens hem ;)
    Min stora dotter vet jag exakt det blir som en godis affär i färger ALLT från Lagerhouse !
    Toast maker i svampbobfyrkant :))
    Hahhahhaa
    Allt som jag INTE vill ha :))
    Törs jag lägga mig i NEEEEJJJJ.
    Kram ha en trevlig helg Jenny

    SvaraRadera
  3. Vad fint Lilla syster gjort. Och vilken läcker header du har nu.

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Ja, är det jul, så är det. :)

    SvaraRadera
  5. Så mysigt!! Å snygg header du skaffat dig!!
    Ha en underbar helg!! Kram!

    SvaraRadera
  6. Hon är för härlig "lilla syster". Jag kan se henne framför mig med sina underbara ögon!!!!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig adventsljusstake!
    Här hemma har vi nästan inget pynt och granen jag köpte åkte ut, då maken fick allergiattack!! Skit!

    SvaraRadera
  8. Ser jättefint ut.
    Jag tycker också att julen ska ha varma färger och har också upplevt stilpoliser.
    jisses..
    Nåja, det är ju alltid trender i allt.
    Verkar ändå som en bra kompromiss för er.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hihi, här hemma är det nog jag som är stilpolis när det gäller inredning och Lilla O´s lag råder när det gäller kläder. Hon kan spänna ögonen i en och undra: "ska du verkligen ha dom där kläderna?". :)

    Men när det gäller inredningen styr jag ännu så länge med järnhand och i år går granen i rött och silver. Lilla O hängde glatt på till en början men sedan när granen var klädd och klar lät hon mig veta att hon mycket hellre sett den i all världens färger.:)

    Dina bilder visar ett riktigt hemtrevligt och mysigt hem, precis som man vill att det ska vara så här i juletid.

    Kramkram!

    SvaraRadera