söndag, december 06, 2009

Klappat och klart

Igår var det ju som sagt kalas. Ett himla trevligt kalas blev det och vi vet nu att 32 personer får plats i radhuset. Trångt? Javisst. Men det står man ut med!
Två timmar innan gästerna skulle komma, föreslog Älskade Sambon att han skulle sätta upp julbelysningen utomhus.
"Nu???????????????" undrade jag och fann köksbordet, där jag precis skulle duka fram, belamrat med sladdar, lampor och kontakter.
"Jisses" tänkte jag och kände hur blodtrycket steg. Hastigt.
Men han jobbade på bra älsklingen och med en kvart till godo var alla ljus på plats i trädgården och köksbordet blev ledigt för dukning........
Idag tar vi det lilla lugna och ser fram emot Lilla Systers dansuppvisning ikväll. Det är verkligen december!


12.15 såg köksbordet ut så här......



13.58 såg bordet ut så här. Precis i tid till första gästen och
mammans blodtryck blev normalt igen........

13 kommentarer:

  1. Oj, vad det såg fint ut! Får högt blodtryck bara av att tänka på att fixa kalas för 32 pers.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat där! Och vad mycket gott! Kul att det gick bra, och skönt att det är över...!

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt det låter. Jag hade fått ett mindre psykbryt om sambon släpat fram sladdar mitt i allt det andra. Jag är full av beundran att du lyckades klara av det även om blodtrycket steg några grader.....:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Hihi, jag är nog lite lik din sambo i det fallet. Brukar också komma på saker som bör göras när tillfället är liiite fel valt. Men fint blir det!

    Vilket härligt uppdukat bord! Förstår att det blev ett härligt kalas. :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja, varför jaga upp sig för en sådan bagatell - grattis att du inte gjorde det. Det var ju gott om tid och det blev ju fint med julbelysningen.
    Nu är det väl dags att du tar igen dig.Så många kalas måste ta på krafterna men det är roligt att ställa till fest. Buffèbordet ser läckert ut.
    Visst märks det att det är december, det är julkonserter och dans- och musikkvällar, julbord och glöggpartyn - ibland lite för mycket av det goda.
    Ha en trevlig kväll med Lilla Systers dansuppvisning.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint!
    :)
    Ser väldigt fint och gott ut.
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  7. Jag säger typ som Nilla.. Mer ångest över att bjuda in 32 personer!! ;o)
    Skönt att det fixade sig med både belysning OCH dukning! Kram!

    SvaraRadera
  8. Silje gillar hans ljusverk som alltid. Igår kunde hon inte motstå att ta två steg in på er uppfart och beundra. haha. Du lyser upp både min gård och mitt internetliv, älskar att läsa din blogg. Den ger mig styrka. kram

    SvaraRadera
  9. Så fint allt blev! Och de där sambosarna, de gör ju oftast litet nytta också. Mitt Ess får mig att spänna av en aning... STORA KRAMEN!!

    SvaraRadera
  10. Oj, vilket dignande bord med godsaker! Najs! =)
    Visst är det härligt med kreativa män...konstigt bara att de får såna snilleblixtar vid helt fel tillfällen...=) Vilken tur att han fick ihop det! =)
    Kram och ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  11. Nilla: Tack! Såna kalas får vara lite sällsynta! ;)

    Stort och Smått: Väldigt gott blev det! Och ja, skönt idag!

    Cicki: Psykbryt var ordet. Jag gjorde en mild omskrivning av hur det egentligen lät här..... Varm kram! ;)

    Anbam: Är ju likadan själv.... egentligen...! Kram!

    Osloskånskan: Det var nära!

    Viola: Ja, det gick ju bra till slut! Idag är jag lite spak må jag säga. Men väldigt nöjd! Kram!

    Ännelaij: Ja, visst blev det fint?! Glad att jag tog lite bilder! Kram!

    Pia: Hände under veckan att jag ångrade mig lite... men inte längre!

    Sagali: Haha! JA, det är lätt att hitta hem till oss....;) Hon får så gärna komma och titta! Det hänger ju "istappar" från verandataket. .. Varma kramar!!!!!

    Spader Madame: Mycket nytta! Och mycket nöje! Kramen!

    Afrodite: Snilleblixtrar lyser upp tillvaron! Kram!

    SvaraRadera
  12. Vad härligt!

    Önskar jag va med på det kalaset!

    SvaraRadera