tisdag, december 15, 2009

Inte alltid som man tänkt!

Det är dagen före årets julbord. Varje år bjuder Älskades Sambons företag på julbord och det brukar vara trevliga tillställningar. Förra året åkte vi t ex båt, och njöt av en enastående vy då Waxholms fästning lyste så vackert i decembernatten då båten tufflade förbi.
I år ska julbordet hållas på torra land i Stora Staden och meningen är ju att jag ska vara med.
Just nu är oddsen för julbordsätandet något på minus. Lilla Syster ligger utslagen i soffan av någon förkylningsbacill, ingen feber men ont i halsen och så förfärligt trött.
Att hitta någon som vill se efter, ha en nattgäst som är sjuk, nio dagar innan julafton, känns lite som ett "mission impossible".
Å ena sidan kommer jag ju att vara jättesugen på julmat på julafton om jag INTE är med och äter i morgon! Å andra sidan är det himla trevligt att träffa Älskade Sambon mitt i veckan och göra saker tillsammans.
Asch, det var väl tur vi gjorde köttbullar igår då, så kan vi ha vårt eget julbord i morgon, Lilla Syster och jag, om det kniper.

8 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det löser sig... att kidsen är sjuka innan jul är ju bättre än om de ska vara sjuka under själva julen i alla fall! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Damen är lösningsorienterad förstår jag!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittar någon Lillasyster-passare så du kommer iväg till Stora staden. Kan meddela att här snöar det ordentligt och det är vitt och grannt utanför fönstret.

    SvaraRadera
  4. Spader Madame: Jo, det förstås! Kram!

    Osloskånskan: Egentligen inte. Jag bara peppar mig själv..... ;)

    Cicki: Jag letar! Ja! Visst är det fint! Här har snöat sen igår kväll, det är ju inte SÅÅÅÅ långt mellan oss, vädret är nog ungefär samma! Fint är det! Äntligen!

    SvaraRadera
  5. Men då kan ni mysa med köttbullar vetja! Å me film å godis!!!

    SvaraRadera
  6. Hoppas det löser sig! Men håller med Daniel, annars får ni fixa eget mys. Inte helt fel det heller.

    SvaraRadera
  7. Hoppas Lilla Syster kryar på sig och att du kan vara med och äta julmat med älskade sambon.

    Här har vi lyckats hålla alla baciller på avstånd ännu så länge.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hoppas det blev ett bra julbord för er trots sjukdom.
    Och trots att du inte kunde närvara vid din älskades sida.
    Kram

    SvaraRadera