onsdag, december 16, 2009

Det blir bra ändå!

Julbordsoddset är nu konstaterat noll. Det blir inget. Även mamman har nu huvudvärk, hosta och så infernalisk trött att blotta tanken på att komma iväg till tåget gör att jag somnar. Så nu ligger vi här, Lilla Syster och jag, i varsin ände av stora soffan. Nalle Puh på barnkanalen, en kopp kaffe och utanför radhuset ligger världen inbäddad i vitt.
Jag tror bestämt det finns ett paket skivad julskinka i kylskåpet, julknäckebröd är inhandlat och köttbullar, ja, det finns ju! Kan jag nu bara muta Store Bror med att gå till affären när han kommer från skolan och handla lite julmust, så ror vi den här dagen i hamn. Också!

7 kommentarer:

  1. Krya på Er nu, och festa loss på den där skinkan i kylen...
    Det finns väl någon mening med allt, får man tänka när det inte blir som man planerat.
    Håller mina tummar för att det är en "snäll" bacill!
    Kramar om...
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Krya på er, både du och Lilla syster

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni kryar på er snart, både du och Lilla Syster och att ni får en mysig kväll trots baciller!

    För oss blev dagen kaos. Min svärfar dog hastigt på fm och nu blev det plötsligt väldigt mycket att ta beslut om och tänka på samtidigt som sorgen måste få ta sin del....

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Krya på er .
    Ligger med värk själv och är slut,hosta också ! usch säger jag .
    Undrar hur svininfluensan beter sig ?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Men hoppas att det kan bli bra ändå...

    Kram och krya på er!

    SvaraRadera
  6. Åh, men vad trist! Krya på er! =) Kramen

    SvaraRadera