tisdag, december 08, 2009

Trevlig resa!

Den minnesgode läsaren kanske påminner sig om hur det gick till när jag fick veta att Stora Systern skulle åka till Thailand. Nu är vi framme vid "The Day" och idag haver det vinkats "hejdå" till henne och kompisarna. I detta nu sitter de på planet och ja, är på väg!
Det har packats och stuvats om, det har provats väskor och skor. Det har svurits över väsklås och väsknycklar som fått fötter och vandrat iväg, ingen vet vart, men allt har ordnat sig till slut "and off they go."
Mamman klarade inte av att följa med till Arlanda, det fick bli "vinkelivink" vid radhuset sedan tog Älskade Sambon över, stuvade in ungdomarna och alla väskor i stora bilen och ja, bara åkte liksom. Jag ägnade mig sedan åt att inhandla nytt lucianattlinne till Lilla Syster eftersom lådan med de 118 lussedräkterna vi faktiskt redan har är försvunnen. Också. Som lådan med ljusstakarna. Men nu är hon utrustad med NYA grejer, vilket hon också kommenterade.
"Känns lite kul med ett nytt, eget lusselinne" tyckte hon.
Då ringde Stora Syster från Arlanda och meddelade att
"nu, nu går vi ombord........"
Jajajajajajaja..... allt kommer att gå bra...! Vad långt det är till Thailand då..... Visst räcker internet ända dit?

12 kommentarer:

  1. Jo, internet räcker ända till Thailand, så du kan lugnt andas ut...

    SvaraRadera
  2. Dreamsalive: Tack! Då är jag lugn..... ;)

    SvaraRadera
  3. Hej på dig !!!!

    Hur länge ska vara borta och hur gammal är hon ?
    Hoppas de får spännande och en alldeles underbar resa.
    KRAM på dig !!!!!

    SvaraRadera
  4. Tur att mina barn är små och inte ska resa iväg någonstans. Ever!!!

    SvaraRadera
  5. Det kommer att gå så bra och de kommer att komma hem och bubbla över av reseminnen. Snart är hon hemma igen.....:-)

    SvaraRadera
  6. Jag minns när sonen åkte utomlands, jag smsade ständigt.
    Nu kan man ju maila.

    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Villan på landet: Hon är nyss 18 år fyllda och ska vara borta två veckor. Det blir säkert en bra resa! Kram!

    Stort och Smått: ;)!

    Cicki: Har redan hunnit få ett mess. Från Istanbul. Ska bli mysigt att höra hur de haft det! Kram!

    Bloggullet: Har lovat att hålla mig. Lite.... ;) Kram

    SvaraRadera
  8. Jodå...jag har hört att internet funkar överallt...i hela världen...tror jag! ;) Lugn mamma lilla! =)
    Åh, som jag skrattade åt era 118 försvunna lussedräkter!!! Här hemma har vi säkert 92 försvunna julgransfötter som jag satt undan på något finurligt och braigt ställe! =)
    Ha en bra dag och kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Jodå, internet finns så ta´t lugnt!! :o)(Säger jag som hade varit som en våt disktrasa!!)

    Sv: jo, jag har sett de där LP-skive-skålarna!! Det är ju skitläckert.. Men hur länge ska man ha dem i ugnen och hur många grader?? Det kan bli ett bra julpyssel! ;o)
    Ha det bäst!! Kram!

    SvaraRadera
  10. Med internet är Stora Syster bara ett klick ifrån dig! Allt kommer att gå bra. *klappar om och tröstar*

    Skrattar högt åt din borttappade samling med lussekläder! Jag har några gånger tappat bort ALLT julgranspynt och det är en bedrift i sig eftersom jag har vääääldigt mycket!

    Så skönt att titta in här och få skratta lite, har hänt en del som gjort mig ledsen och arg och jag behövde bli påmind om att livet kan vara roligt också.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Afrodite: Mina lussedräkter och ljusstakar och dina julgransfötter har väl fest någonstans! ;)

    Pia: Jag ska höra med "skål-generalen" vilket "recpet" hon har!

    Anbam: Ups and downs. Så är det bara. Skönt att vi kan stötta varandra. DET behöver man! Kram!

    SvaraRadera
  12. Internet räcker över hela världen... och till dig! KRAM!

    SvaraRadera