fredag, december 11, 2009

Recept till en morfar!

Alla mina barn har sysslat med någon sport och har då och då funnits omnämnda i den lokala tidningen. En extra tidning har alltid inköpts och skickats till min pappa tillika barnens morfar som bott långt ifrån oss. Han klippte ur och sparade allt. 2007 dog han hastigt, i september, så den hösten var tung.
Igår var Största Systern i egenskap av kock omnämnd i lokala tidningen. I en julbilaga minsann, med stor bild och egna recept. "Största Systerns bästa julrecept"! Ojojoj. Stolt mamma. Såklart!
Jag fick syn på tidningen i kön på ICA och köpte den förstås. När jag kom hem och packade upp varorna såg jag att jag tagit två. Jag hade "glömt" att pappa inte längre finns och jag blev så .... tom! Jag ville ju att han skulle veta!
OM man kunde skicka en tidning till himlen, skulle den redan vara på väg. Jag hoppas och tror i alla fall att han ser att det går bra för Största Systern och hur fin hon är på bilden. För att inte tala om vilka goda recept hon bjuder på! Ett och annat känner jag minsann igen och det skulle morfarn också göra!
Så, till morfar där i himlen! Du fattas oss!



13 kommentarer:

  1. Tusen tack för förklaringen.
    Undrar om det gäller sjukersättning också ?(tidsbegränsad)
    Jag kan omöjligen börja på arbetsträning igen jag klarade 4 tim /v.Kom aldrig upp i 10tim.
    Är såååå jobbigt med ovissheten .
    Jag gick ur a-kassan i år mars! då jag ändå är nollad ! har varit hemma sedan -01 och då är man ändå inte berättigad vad jag förstår .
    Djungel detta .
    Men åhh vad gulligt skicka tidningen,önskar min släkt hade intresse ! Men icke ! Jag tror dina nära ser uppifrån vad som sker i alla fall:)
    Jobbigt att de fattas dig förstår precis .
    Ha en bra helg Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. ååååh..jag förstår precis hur du tänker och menar.
    Jag pratar för mig själv ibland
    Säger saker såsom t. ex - Ser du vad fint det blev, eller, vilken fin morgon!

    Och man vill ju bara att de ska få veta de fina sakerna som händer.
    Eller händelser i samhället som man vet de skulle vara intresserad av.

    suck

    Det är så tungt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är klart att morfar redan vet detta! Han är så klart jättestolt över sina barn och barnbarn! Självklart fattas han er, det gör denna morfarn också, men jag tror han har bra koll på vad vi sysslar med här nere!

    SvaraRadera
  4. Psst du har nåt att hämta hos mig:)

    SvaraRadera
  5. Fint formulerat Cina!

    Önskar dig en fin tredje advent med mycket sånt som just du behöver - i livet!

    SvaraRadera
  6. Klart morfar ser och följer ert liv nu också! Fin tradition att klippa ur och spara, det har min mamma alltid gjort och det är så roligt att ibland plocka fram hennes klipp-album och kolla igenom allt som hänt. :-)

    Önskar dig en trevlig helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Mamma gick bort i mars 2004. Jag kan fortfarande komma på mig själv att tänka att jag ska ringa henne och berätta något.

    Visst sitter morfar där uppe och ser hur ni har det och är stolt över barnbarnen.

    SvaraRadera
  8. Jenny: Jag tror också att de ser! Ska in till dig och titta vad du hittat på! ;)

    Ännelaij: Ja, precis så! De finns ju i hjärtat hela tiden! Tack!

    Ezter: Morfarn har koll!

    S o F: Tack detsamma!

    Anbam: Och trevlig helg till DIG!

    Cicki: Ja, de finns kvar inom en!! Varm kram!

    SvaraRadera
  9. Åh, visst är det sorgligt när det plötsligt bara slår en så där.. att personen inte finns här längre.. Men jag är övertygad(på riktigt) att han har sett den där artikeln och är hur stolt som helst.. :o)

    SvaraRadera
  10. Klart att han är med er, det är han i allt ni gör. Han hör och han ser, allt. Men det är klart att han ibland väljer att också lämna er lite ifred. Hur skulle det annars vara med sin far vid fotänden när kärleksmolnen i sängkammaren tätnar. = )

    Artikeln med bild kan du ju riva ur och laminera, kanske sätta vid hans grav om du har den nära.

    Kram från Alicia

    SvaraRadera
  11. Brukar vara pragmatiker här. Så klart att han kollar... även om man inte tror på det.

    Pratar med Henrik om ungarna hela tiden, så klart att han också kollar, men inte på allt?

    SvaraRadera