söndag, december 13, 2009

En riktig Lussekatt!

I fredags var jag på Lilla Systers skola och beskådade skolans Luciatåg. Som den blödiga mamma jag är, trillade tårarna som pärlor från ett trasigt halsband och jag förbannade avsaknaden av pappersnäsdukar. Jag har legat av mig vad gäller utrustad handväska. Det fanns tider då jag med ett leende kunde fiska upp de mest efterfrågade attiraljerna ur nämnda väska. En ny blöja, en ny tandborste, ett måttband, en rolig leksak, en busslista, en klubba och .... vid ett tämligen rätt valt tillfälle ... en gaffel! Varför just den fanns där har jag ingen aning om. Men jag har som sagt legat av mig.
Vad gäller Luciadag är det här den lugnaste på många, många år för mamman. Otaliga morgnar har tillbringats på dagis, för 18 år sedan gick jag inte ens och la mig den 12.e för att vara på plats med Största Syster och då nyfödda Stora Systern kl 06.00. I morse bjöd Älskade Sambon mig frukost på sängen, sjungades "Staffan var en stalledräng"..... Allt har liksom sin tid!
För övrigt fyller katten Martini 1 år idag och har varit dagens huvudperson för samtliga i hushållet. Allt har verkligen sin tid!

4 kommentarer:

  1. Det var en stilig kattfröken, både med och utan photoshoprosett....:-)

    SvaraRadera
  2. Jisses, vilken Luciamorgon...med en man som sjunger staffan stalle...=)
    Jag måste säga att du har en synnerligen välutrustad handväska...gaffel...?! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin Lussekatt! Grattis till Martini! :-)

    Välutrustad väska har varit min grej också även om jag aldrig kunnat fiska fram en gaffel. Nu har jag för det mesta plånboken i jackfickan istället och resten får stanna hemma, har upptäckt att kroppen mår mycket bättre av att slippa bära på tunga väskor. :-)

    I år blev det inget lussande för våra barn. Inte ens Lilla O ville vara med till frökens stora förvåning.

    Hoppas du får en trevlig dag!

    Kram!

    SvaraRadera