lördag, september 18, 2010

Blott en dag

Idag har det bara regnat. Jättemycket regn har det kommit. Är det inte typiskt att det ska regna preciiiiiiiis när jag känner för att idka trädgårdsarbete? Min familj påstår att jag är en impulsiv människa och fattade ingenting när jag drog på mig regnstället och gummistövlarna och krattade löv i ösregnet. Så gör man väl inte? Men så gjorde jag och det gick hur bra som helst. Skönt var det också. Att jag sedan hade en hejarklack där i vardagsrumsfönstret gjorde inte saken sämre. Hej vad det var lätt att kratta när någon hejade på! (blev inte det minsta irriterad en endaste gång för att jag fick göra alltihopa själv för när jag kom in var diskmaskinen redan urplockad Bara en sån sak. Tror jag ska kratta lite mer..........)
Sen åkte vi och tittade på Stora Systers fotbollsmatch. Ja. I ösregn. Men under paraplyet var det rätt trevligt, kom ju nära Älsklingen och nya Darling blev inte alls våt. Ömt vårdar jag båda kan jag säga! Sen dalade matchintresset en smula för våra tjejer var överlägsna och jag spanade in omgivningarna. Det är inte klokt vad man kan komma fram till när man ser sig omkring:

Att det här var roligaste paraplyet idag!

Att det kan se ut som två paraplyer flirtar.





z
Att skodon, typ Converse, är väldigt modernt!

Att det är snyggt med röda gummistövlar!


Ja, det var väl ungefär det jag kom fram till. Och att jag blir väldigt, väldigt glad och stolt när Stora Systers lag vinner med 4-2 och hon har gjort 2 av målen. Bra lördag! Inget städ. Överhuvudtaget!

9 kommentarer:

  1. Gillar röda stövlarna bäst :-) Sen SKA man göra det man känner för NÄR man känner för det! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Skön dag! Jag skulle nog behöva gå ut och greja lite i min trädgård också. Inte bara för trädgårdens skull utan för min egen.

    SvaraRadera
  3. Har också jobbat i trädgården. Bra dag!

    SvaraRadera
  4. Så där brukar det bli om jag försöker titta på en fotbollsmatch, jag börjar studera publiken istället.
    Vi hade ösregnet i natt och bara småregn under dagen.

    SvaraRadera
  5. Duktiga Stora syster! Stolt mamma tar fina bilder :)

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt paraply! Färg på gummistövlarna piggar också upp rejält. De behöver inte vara tråkiga alls.

    SvaraRadera
  7. Tack för härliga iakttagelser. Och kul med fotbollsframgången.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  8. härliga bilder, skönt att få kratta av sig, och det finns ju inga dåliga väder bara dåliga kläder..............har jag hört

    SvaraRadera
  9. Jag kan bara hålla med, supersnyggt med röda gummistvölar. Önskar bara att det skule finnas för killar också!

    SvaraRadera