onsdag, september 29, 2010

Välkommen till världen!

Sovmorgnar, det gillar jag! En sån här dag, när barnen är hos sin pappa, Älsklingen jobbar i Stora Stan och katten gick ut i går kväll skulle vara ypperlig som sovmorgon. Hade jag tänkt också. Vaknade strax före 8 att mobilen ringde flera gånger. La kudden över örat och tänkte somna om. Då började det ringa även på vanliga telefonen. Klarvaken blev jag och rädd att det hade hänt något, "sprang" nedför trappan för telefonerna var ju så klart på bottenvåningen.
"Hallå"??? ropade jag i telefonen, hur vilt som helst och glömde bort allt jag lärt barnen: "Svara alltid med namn så man vet var man kommit"............
"M har fått sin bebis" skrek Största Systern ivrigt i örat.
Det var en helt oväntad (nåja) nyhet på morgonkvisten, så hon fick ta om det igen och jag blev klarvaken.
"Herregud" sa jag.
"Trodde ju att det hänt något"!!!!!
När jag tänkt efter har det ju gjort det också. En efterlängtad bebisflicka har sett dagens ljus och allt har gått bra! Grattis till nyblivna föräldrarna! Jag tar sovmorgon en annan gång!

7 kommentarer:

  1. Nykomna bebisar är alltid glada händelser.

    SvaraRadera
  2. Det var ju synd på sovmorgonen men en trevlig nyhet :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Äh, hade det varit DIN bebis som kom så hade det väl varit okey att få sovmorgonen avbruten!! ;o)
    Eller möjligen din systers bebis! Hahahaha..

    SvaraRadera
  4. Så länge det är glada nyheter får det gärna ringa vilken tid på dygnet som elst

    SvaraRadera
  5. HELST ska det stå. Har en av valparna i knät och använder ett pekfinger att skriva med.

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt uppvaknande...egentligen :)

    SvaraRadera
  7. tack!!! :D du måste få träffa lilla Leah snart!

    SvaraRadera