torsdag, september 23, 2010

I väntans tider

Lilla Syster tittade på mig med arg blick i morse.
"Jag har inga strumpor och du har inga heller"! visste det lilla livet.
(Jojo, jag hade nog hört att det inventerades i min strumplåda i arla morgonstund. Nu går jag helst barfota ända till frosttider så där gick hon bet).
"Nähä" sa jag och sneglade på tvätthögen á la fem meter hög och tänkte att där, där i ligger det strumpor till ett helt kompani. När jag föreslog att hon skulle rycka ett par ur den där högen höll hon på att svimma av förskräckelse.
"När ska du tvätta egentligen"?
Tja. När ska jag tvätta egentligen?
Hon kommer bli jättelycklig när hon kommer hem om en liten stund. För jag HAR nämligen tvättat idag. Och det, liksom städningen är jag så urbota trött på för tillfället. En formsvacka helt enkelt. Sen är jag lite trött på sjukvården. Ja, nu drar jag alltihop över en kam.
Idag skulle Älsklingens läkare ringa upp och meddela provsvaren. ATT de är klara, fick vi klart för oss i morse då en sjuksköterska ringde och meddelade just det. Att svaren är klara och att en läkare skulle ringa upp mellan 14.30 - 16.30. I och för sig sa hon inte i vilken tidszon de befann sig i och det kan ju vara en förmildrande omständighet för nu är klockan 17.30 och ingen doktor har ringt upp. Trist, tycker vi. Särskilt den sjuke som mår allt annat än bra och mest bara ligger där han ligger. Säger som Sverker från Plus. Igen.
"Ska det va på det här viset"?

5 kommentarer:

  1. Tvätta går an. Mindre kul att hänga och vika. För att inte tala om stryka, det går fetbort!

    Funderar just nu på att byta sängkläder i vår säng. Också himla tråkigt, men rätt skönt med rena lakan!

    Dåligt att läkaren inte ringer upp, helst när de ringt och förvarnat! Dåligt...

    SvaraRadera
  2. Neej, så Ska det inte gå till. Kryapådighälsningar härifrån!

    SvaraRadera
  3. Men hallå sjukvården!!Måtte han ha ringt nu då.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men så dumt att ringa och säga att proven är klara, men inte få/kunna säga vad de visade. Sverige i ett nötskal...

    SvaraRadera
  5. Usch! Det är fruktansvärt som sjukvården behandlar sina patienter! Är det inte nog med att man inte mår bra liksom...?! På dem igen!
    Kännerigen den där kommentaren "När ska du tvätta"! Och gillar den inte! Duktiga du som fixade tvätthögen! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera