lördag, september 11, 2010

Städlördag

Sitter i soffan och ja, bloggar dår´å. Dammsugaren höll på att bli överhettad så det var dags att pausa. Det är en sån DÄR lördag. En sån där då det ska tvättas, rensas, städas och fixas. Som en trotsig unge hittar jag hela tiden andra projekt, mycket roligare men inser ju att saken bara skjuts upp. Ibland måste man bara. Om nu bara Älsklingen behagar komma hem så man kan pussas mellan dammsugarvarven så blir det ju lite roligare. Lite som belöning faktiskt. Oj, vad jag ogillar att städa. En RUT vore önskvärd. Faktiskt!

7 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en RUT. Gärna en som förutom att städa också handlar åt mig. Då skulle mitt liv förenklas avsevärt!
    Ha en bra (städ)dag!

    SvaraRadera
  2. Orden STÄDA och LÖRDAG kan aldrig passa ihop eller ens nämnas samtidigt!! =)

    SvaraRadera
  3. Fast det känns jättebra när det är gjort! Synd bara att det inte varar...

    SvaraRadera
  4. Lite pussar kan sätta fart på det mesta. Även dammsugning, antar jag.

    SvaraRadera
  5. Ibland kan man låtsas att man ska få främmande om ett par timmar. Då går det undan.

    SvaraRadera
  6. Åh, en sån Darling som du skaffat dig kan jag inte ens hantera! Han skulle bli bortglömd i ett skåp och säkert begära skilsmässa... Jag ska röja idag, det gula och oranga ska ut från vardagsrummet och det röda ska in. Även linneskåpet ska få sig en omgång... Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle också vilja ha en Rut. Men då till handling och matlagning :)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera