fredag, september 17, 2010

Ta ingen skit!

Visst är det härligt med fredag och helg! För att inte hamna i samma tråkstädarlördagsstämning som förra helgen, för jag har fortfarande inte städat, så ska jag göra det idag. Tror jag. Har som lite annat att göra. Egentligen. Har repat mig från knuffen i onsdags, den som sånär knuffade mig ur sadeln men, som den sega kärring jag ändå är, sitter jag kvar. Lite tilltufsad kanske men det kan man ju bli när man stöter emot nåt hårt. Nä. Jag går till moteld istället. Lite ovanligt för att vara mig these days, men nånstans i bakhuvudet hör jag Grynet: "TA INGEN SKIT"! Så det tänker jag inte göra. Med stöd och support av Älsklingen ska det författas ett brev till Patientnämnden. Dit kan man vända sig när man tycker man blivit illa bemött i vården nämligen. De är himla trevliga där. Ställer frågor så att man törs svara och fattar vad man varit med om. Att man inte alls behöver stå ut med vad som helst, att det inte är OK för en doktor att bete sig hur som helst bara för att man är just: Doktor. När det är gjort, alldeles strax, ska jag fortsätta med planen som varit från början. Arbetsträna, vila, och bara vara jag, som duger så bra! Visst ja. Städa först!


Lite målade känslor och så kan jag lägga det bakom mig!

13 kommentarer:

  1. Du målar så fint! Snart ses vi! Och nej -vi tar tamejfan ingen mer skit nu!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig målning!! Nej, stå på dig. Patientnämnden är bra tycker jag...var i kontakt med dom för några år sen. Tur att du har en Älskling som stöttar dig när man måste vara stark. Ha en skön helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Å jisses vad fin din känslotavla är!!!!
    Jag träffade faktiskt Grynet på en auktion i somras och hon vidhåller att man inte ska ta nån skit, så stå på dig hjärtat!

    SvaraRadera
  4. Spader Madame: Tack! Och JA, snart ses vi! Hur kul som helst!

    Anna: Tack! "Roligt" att höra att det är fler som varit i kontakt med dom. Och att det var bra. Trevlig helg du med! Kram!

    SvaraRadera
  5. D H T: TACK! Åh, Grynet skulle jag vilja träffa! Jag ska stå på mig! Lovar! ;)

    SvaraRadera
  6. Jag städade inte heller föra helgen och inser nu vad som måste göras. Vare sig jag vill eller inte!

    Nej, ta någon skit det ska man inte göra. Bra tänkt!

    SvaraRadera
  7. På´rom bara. Ge dem vad de tål.

    Urläcker tavla. Jag gillar tavlor med mycket och mustiga färger så din faller mig helt klart i smaken.

    SvaraRadera
  8. Lycka till med både brevet och städningen! :D
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Att det är mycket känslor bakom den där tavlan kan man se. Dessutom platsar den på många väggar så bra som den är.

    SvaraRadera
  10. Helt rätt - ta ingen skit!
    Jag har också blivit illa bemött en gång av en doktor. Men det jag gjorde var att gå hem och gråta. Jag ångrar idag att jag inte sa ifrån, men man är ju så sårbar där man sitter...
    Kram finaste du!

    SvaraRadera
  11. Åh så härlig tavla!!! Du är så duktig!! Både på måleri och på att inte "ta skit"!!! Kram!

    SvaraRadera
  12. Grynets uttryck är bäst och det passar så bra att ta fram när man bäst behöver det.
    Jag tycker det borde vara lämplighetsprov i hur man bemöter människor i läkarutbildningen för jag är övertygad om att det finns så många som är läkare bara för att det är status men dom har ingen aning om hur man ska bete sig mot medmänniskor och patienter.
    Kram på dig.

    SvaraRadera