onsdag, september 01, 2010

Krydda hit och krydda dit!

Det kommer inte att gå någon nöd på den avhoppade politikern om nu någon var lite bekymrad över den saken. Han får behålla sitt arvode i sex månader och det undersöks om hans år som landstingsråd ger honom rätt till politikerpension. Att arvodet får behållas under tiden kallas "omställelsetid" eller nåt. Karln måste ha sin försörjning under tiden han letar annat jobb. 300 000 bagis på ett halvår. Det är inte så illa va? Undrar om han biter på naglarna när räkningarna ska betalas?

Nu till något HELT annat. Till verkligheten. Utan 300 000 bagis på fickan.
Det inventerades igår kväll. På Willys. Store Brors lag/förening kände för att tjäna lite extra pengar till klubben så vi föräldrar räknade blöjor, schampo, taccoskal, fryspåsar och allt annat i butiken. Själv blev jag stationerad vid kryddhyllan räknandes 147 påsar pomeransskal, 318 påsar gurkmeja, 51 påsar basilika, 412 påsar malen kanel o s v........ Men vad GÖR man inte för sina barn? Fast där gick gränsen kände jag. Ungefär vid de malda muskotnötterna fick jag lite nog och längtade hem. Å andra sidan kommer jag hitta bland kryddhyllorna på Willys för tid och evighet. Skulle kunna jobba som kryddguide ju!

6 kommentarer:

  1. Vilket jobb :) Men bättre lön för mödan får ju politikern :( Skrämmande!
    Jag har gjort min plikt idag och varit och röstat. Så nu är det gjort, så behöver man inte tänka mer på det.

    SvaraRadera
  2. Det var väl ett alldeles utmärkt sätt för barnen att få sig ett tillskott i kassan. Måste ju ha känts lite som att jobba på riktigt.

    SvaraRadera
  3. Ursäkta, nu såg jag att det var ni FÖRÄLDRAR som fick jobba. Varför inte barnen?

    SvaraRadera
  4. Det är det jag alltid har sagt att vad vore föreningslivet utan alla föräldrar som ställer upp. Hjälpa till med inventering var för mig ett nytt sätt att bidra till föreningskassan, men hellre det än sälja cocosbollar i höghus - som väl är så tycks svenska folket gilla dessa godsaker.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. http://anna-exlibris.blogspot.com/2010/08/varfor-ga-pa-loppis.html

    Hej Cina...länken här ovan tar dig till inlägget ang din var-tionde-premie.

    SvaraRadera
  6. INVENTERING; är supertråkigt, för mig som i min ungdom jobbade i känd affär i Ullared inventerade kartongvis med strumpor och kalsonger

    SvaraRadera