fredag, september 10, 2010

Mammapresent

Älsklingar byter man ju inte ut hur som helst. Men visst kan man ha flera? Jag har i alla fall skaffat en till. En som jag länge trånat och drömt om. Vi har tittat på varandra flera gånger under årets lopp men tiden har inte varit den rätta för att göra slag i saken. Men nog tusan har jag varit där och känt, kollat, tryckt och pillat lite. Viskat:
"Du skulle allt bo hos mig du"!
Till slut så. Blev det rätta tiden. Ny Darling har flyttat in hos mig. Min alldeles egna födelsedagspresent till mig själv. Himla bra idé faktiskt, att ge sig själv en present. För att jag är värd det. Helt enkelt.
Ungarna har klagat lite, de tyckte jag blev så upptagen av det nya men tystnade snabbt när jag fyllde kylskåpet med mutor blåbärsoppa och lite kvällsfikamums. Själv kommer jag alldeles glömma bort att äta, det gör inget iofs, men jag behöver kraft och energi för att orka med allt nytt jag ska lära mig.
Nu dags för morgonpromenad. Nya Darling behöver visst lite frisk luft!

Min nya Darling! Som jag har längtat.
Alldeles lånad bild från Nikons hemsida.

17 kommentarer:

  1. Grattis! Till dig själv. Cause you're worth it.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Cina .
    Motionscykeln !
    Men åhhh vad kul en ny kamera !
    GIllar dina Mutor ! Precis så gör jag med ;)
    Ska själv dyka ner i min !!!
    Om jag nu greppar det !?!
    Ska väl slänga ihop en sockerkaks muta först bara ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, jag blir helt grön av avund;) Men jag har ju lånat YngstaDotterns, så jag ska väl inte klaga för mycket!
    Bra köp!

    SvaraRadera
  4. Underbart, finns inget roligare än en ny kamera!
    Och, du, GRATTIS!

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder vi förväntar oss på denna blogg framöver. Grattis!

    SvaraRadera
  6. En Nikon - Grattis! :)

    Det har varit makens favoritmärke genom 30 år av fotografering...fast nu har han en Olympus stackarn. ;)

    Lycka till med nya älsklingen!

    (och tack för titt-in hos mig)

    Trevlig (foto)Helg!

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset. Fyller jämnt snart och tror jag ska önska mig en sån kamera. Förlorade min förra på en resa till Egypten och nu använder jag mobilen när jag ska ta kort. Skulle vara roligt med en riktigt bra kamera och det är jag ju värd ;-)

    SvaraRadera
  8. Åh vilken fin ny älskling du har fått.
    Ni kommer säkert att ha många trevliga stunder tillsammans :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis! Jag är inne på min andra Nikon systemkamera och är mycket nöjd.

    SvaraRadera
  10. Han ser snygg ut. Hoppas att han levererar!

    SvaraRadera
  11. Hej Cina! Gud vad länge sen jag läste hos dig!
    Vad roligt med en kamera.=)Ut o fota som bara den nu då.
    Tack för kommentar hos mig,jag är usel som aldrig är inne o läser numera.Fy fy...Men vintern är här snart och då har jag mer tid.(hoppas jag)
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Så kul med en ny kamera! Nu förväntar vi oss massor med nya fina bilder! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Härligt, härligt! Jag förstår precis hur lycklig du är!

    SvaraRadera
  14. Ja det är du värd! Grattis till modet att unna dig själv.

    SvaraRadera
  15. OJ! Kan bara tänka mig vilka fantastiska bilder vi kommer att få ta del av i framtiden! =) Härligt!
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  16. Aha, det var en snygg konkurrent!!! ;o) Då får vi snart se lite bilder, va?!

    SvaraRadera
  17. Bra val! På jobbet har jag också en Nikon. En D300s.

    SvaraRadera