måndag, september 13, 2010

Den som spar, hon har........

....en diskmaskin i förrådet! Har man dessutom en händig man vid sin sida då och då, så är ju det en bra kombination. För nu står den där på plats! En "nygammal" trotjänare och nu säger jag bara:
"Gör vad du ska" och så har jag klappat på den lite extra. Ifall den nu blivit sur och känt sig övergiven efter sex år i förrådet.
Vid installationen, d v s när slangar, kablar och grejs skulle kopplas ihop med nån ledning eller nåt, gjordes en upptäckt. Vi har möss under diskbänken. Jamen! Katten blev jätteglad när hon fick springa runt bakom skåpen en stund men vi kan ju inte ha henne där för jämnan. Nä, musfällor fick det bli. Och vem ska vittja dom? Jag bara undrar!
Jättemycket undrade jag det när Älsklingen for till jobbet i morse. För det dröjer liksom innan han är tillbaka.
Hur hög måste veckopengen bli när jag frågar Store Bror om det? Eller så delar jag helt enkelt ut lite uppdrag i veckan. Kanske ska jag ta hans diskdag om han vittjar musfällan. Så får det bli! Varför jag inte frågar tjejerna???? Jomendetblevsåatt när de fick reda på att vi har nya husdjur blev de vita om nosen och har inte satt sin fot i köket. Rätt lugnt blev det faktiskt.

12 kommentarer:

  1. Det fixar StoreBdror lätt som en plätt! Den grabben kan du lita på ;)

    SvaraRadera
  2. Ezter: Man kan ju det! Dessutom gillar han sin mamma! Bara en sån sak! ;)

    SvaraRadera
  3. Jamen det är inga problem, dom är döda när dom sitter i fällan.

    SvaraRadera
  4. Jag har märkt att det där med räsla/obehagskänslor för möss inte är könsbundet.

    Här hemma är det jag som är kung när det kommer till att avlägsna döda små djur från fällorna.
    Faktiskt har jag inte det minsta lilla ont av det.

    Jag hade gärna fixat det åt dig, om vi hade bott nära varandra.

    Lycka till/Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. S o F: Åh! Tack! Ja, jag hade ringt! Absolut!

    SvaraRadera
  6. Bästa bytet ju, särskilt när man har diskmaskin!
    Du, skulle du kunna skicka mig ett mail? Adress finns på min blogg. Har letat efter en till dig utan framgång!

    SvaraRadera
  7. Tvi vale för möss!! Jag tycker t.o.m fällorna är äckliga :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Håller med Cici - dom är ju döda.
    Lite äckligt men det är det med alla döda djur. Och musen är ju så liten - tänk så om du inte får någon hjälp.
    Skönt med diskmaskin, bäst att du klappar den varje dag så den inte ger upp.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  9. Alltså- en annan hade inte vittjat... Hoppas att sonen tar hand om det där nu! PUSS!

    SvaraRadera
  10. Usch och fy för möss och musfällor. Mår illa bara jag skriver om det. Storebror grejar nog det där hoppas jag. I mitt senaste blogginlägg finns ett FÖRLÅT till dig.

    SvaraRadera
  11. Sicken tur att ni hade en reservdiskare. Det har sina fördelar att bo på åttonde våningen. Man slipper möss. Jag är ganska orädd av mig för det mesta. Men en gräns dras helt enkelt vid råttor och möss. Kanske för att jag växte upp med äckelstora riktiga råttor i vår gamla vedbod som fräste om man kom för nära. Här pratar vi inte små möss. Men de är också alldeles för stora i mina ögon.

    SvaraRadera