torsdag, september 09, 2010

Ser du mig?!

Bästa Väninnan, hon som alltid finns i vått och torrt. Ja, hon är verkligen Bästa Väninnan evver! Visserligen boendes i Stora Staden men bara ett telefonsamtal bort.
Man slår lite siffror på telefonen bara, och vips! Så är hon där! Fantastiskt. Nu är hon dessutom kär! Tänk va! Att ha en Bästa Väninna som är alldeles, alldeles nykär! Det är grejer det! Jag blir så väldigt glad när sorg och ilska, som det ju blev när hennes man fick andra planer och försvann förra hösten, när det vänder och blir ljust och glatt igen. Det finns hopp!
Är man kär/tillsammans/villsesfastmanintebornära så skypar man. Tycker hon och Nya killen. För de bor inte i samma stad.
Nämen! Jag känner två andra som inte heller bor i samma stad. De ses inte heller särskilt ofta. Mest helger när man tänker efter. Nämligen Älsklingen och jag. Har vi kommit på att skypa? Nä. Inte ett endast dugg. Vi är ganska oskypade kan man säga. Ett och annat emmemms kanske vi grejar till och så pratar vi ju i mobilerna. Så har vi haft det i åtta år.
Nu har vi bestämt, min lyckliga Bästis och jag, att även Älsklingen och jag ska börja skypa. Om man nu KAN se varandra så ska man ju passa på. Å så gratis va? Ska bara lista ut hur man gör............. Och tala om det för Älsklingen. Vill ju inte att han ska falla död ner när han startar datorn och får se min vackra nuna livs levande. Då faller ju hela grejen.

12 kommentarer:

  1. JAAAAAAAAAAAAAAA!!! Vi "skypar" också , hu gööööööööööööör man ??? Ses imorgon darling <3

    SvaraRadera
  2. Vad roligt för bästa väninnan :D Ibland är tekniken väldigt bra att ha.
    Lycka till med skypen och kram.

    SvaraRadera
  3. Det med Skype är ju inte så svårt, det grejar du! Och älsklingen verkar ju se fram emot det =)

    SvaraRadera
  4. När dottern bodde i England var det perfekt att skypa. Nu hade inte jag någon kamera men hon hade och då kunde jag se lite hur det såg ut där hon bodde och framför allt, se hennes ansiktsuttryck.

    SvaraRadera
  5. Ja, tack gode gud för teknikens framfart. *inte för att jag vet vad skypa är, men det verkar ju "connekta* människor - Å DE E BRA!*
    Lycka till.

    SvaraRadera
  6. Älsklingen: Skypeträning i helgen alltså! Ses! Absolut! Kram!

    Gafflan: Ja, det är hon värd, bästisen! Tack! Kram!

    DHT: Det braiga med Älsklingen, pigg på det mesta.... ;)

    Cici: Ja, det låter som ett perfekt skypetillfälle!

    Camilla: Ja, connecting är ju aldrig fel!

    SvaraRadera
  7. Åhhh vad söt ÄLSKLINGEN är. Hurra för söta älsklingar och "ny" teknik.....:-)

    Markattan

    SvaraRadera
  8. Jag ser din blogg ;)
    Nu kan du se min "LER"
    Tackar för teknikens under ....
    Bamse kram

    SvaraRadera
  9. Markattan: Ja, hurra för det och för att du är tillbaka!!!! Har saknat dig! Kram!

    Bambi: Jag kollar! Direkt!

    SvaraRadera
  10. Hur praktiskt som helst så tveka inte :D

    SvaraRadera
  11. Nu har jag sällat mig till ditt följe "ler"
    Ser också att jag heter JennyRingblomman hos dig i länkarna .
    Jag heter nu Bambi .Bara så du vet ;)
    Tjingeling .
    Kram

    SvaraRadera
  12. ÅÅÅÅÅÅÅ, haha, vilken trevlig blogg!
    Kram kram, när börjar skype kursen?!

    SvaraRadera