onsdag, april 13, 2022

Hello

För att minska belastningen vad gäller matlagningen provar vi fr o m denna vecka en matkasse. Jag lagar 98 % av all mat hos oss och just nu är jag så ofantligt trött på det. Att tänka ut mat, skriva lapp, åka och handla, laga till. Jag orkar knappt med det, fast hungrig blir jag ju.
Jag valde Hello Fresh där det följer med receptark i A4-format med bilder på alla ingredienser och för ”Gör så här”. Varje måltid kommer i en påse med färg som överensstämmer med recepten. Det GÅR bara inte att misslyckas, komma med undanflykter, låtsas som man inte kan o s v.
Jag råkade dock beställa 4 middagar för fyra portioner så mat har vi ett tag nu ….. 
Så ikväll hände det sig att vi lagade mat tillsammans. Sånt tycker jag är kul, det gick bra och det blev gott. Snabb baconbugare med timjanstekt svamp och stekt ägg. Jag är ju inte dummare än att jag fattade att detta var en måltid andra halvan i hushållet skulle nappa på men vad gör man inte för att håva in någon??? Jag fick i alla fall napp och receptkorten ligger nu på utsedd plats för att inte glömmas bort.
Suck.
Men det känns lättare. Det är huvudsaken.
Bara en halv dag kvar att jobba nu och det känns oerhört skönt med fyra dagars ledighet framför en.
Hurra. Liksom.

3 kommentarer:

  1. Vi hade prova-på kasse därifrån. Gott, men omständiga beskrivningar tyckte vi. Alltid jag här med, men just de dagarna vi hade kassen hjälptes vi åt. Konstigt man inte kan göra det alltid.

    SvaraRadera
  2. Eva-Lotta: jag hoppas alla recept ska vara lika enkla som våra första även fortsättningsvis 😊 men jag ska ändra till två personer 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hör många som har 4 portioner, så har de lunchlådor.

      Radera