fredag, april 08, 2022

Ledig

I morse klev jag upp tidigt, på en  pensionärsfredag, för att åka till Herr L och vara behjälplig när en vårdsäng skulle levereras. Planerna för mammas eventuella hemgång fortskrider och en ställbar säng ingår. Det kom två killar från Hjälpmedelscentralen och den här stan är ju inte större än att jag kände igen den ena och den andra kände igen några av barnbarnen från bilder på pianot i rummet där de installerade sängen. Det blev en trevlig liten pratstund och Herr L blev lite glad. 
På hemvägen stannade jag till hos mamma och åt lunch med henne på avdelningen innan jag tog vägen om optikern för att hämta mina nya glasögon. Nu ska jag bara vänja mig vid dem så blir det nog bra.
Efter tre-kaffet vilade jag på soffan ett slag, det ingår i återhämtningsschemat, vila varje dag.
Jag vilar nog resten av dagen när jag tänker efter. Over and out.

2 kommentarer:

  1. Ha nu glasögonen på dig hela tiden så blir det bra.
    Vad bra att Herr L fick en trevlig stund, det måste vara tufft för honom också.
    Vi ska också försöka få en ställbar säng till mamma, eftersom hon inte kan resa sig själv. Tänker hon får ringa själv, hon är klarare i knoppen än jag ibland.
    Njut av dagen!

    SvaraRadera
  2. Ett dygn nu med nya glasögonen, är mycket nöjd. Första ggn i hela mitt liv jag byter glasögon och är supernöjd direkt!

    SvaraRadera