fredag, april 15, 2022

Långfredag med bad

Mitt vinterbadande kom helt av sig i december när tillvaron tjorvade ihop sig. Jag har saknat det men inte haft ork, lust eller kraft att ta mig för att bada förrän idag. Min ena svärson kläckte idén om ett påskbad med efterföljande frukost och jag hängde på. Vi var ett tappert gäng på fyra som kom iväg. Så härligt, äntligen! 
Frukosten smakade särskilt bra efteråt och efter en stund kom resten av gänget till Rosa Huset. Jag hade fixat ett påskgodisträd och påskjakt, killarna gick in för det med liv och lust.
Vi gräddade våfflor i uterummet med tillbehör lax, gräddfil, rödlök, Skagenröra och så klart sylt och grädde. Så himla mysigt att ha mitt gäng samlat, det känns som länge sedan vi umgicks i lugn och ro.
Resten av dagen har vi skrotat runt på tomten och njutit av solen innan alla gick till sitt. Jag lär somna ovaggad ikväll efter en bra, varm  och skön dag. Som jag längtat efter detta!



Kallt? Nä, jag hade ju mössa på mig.


På jakt i godisträdet.





Så klart Bebis också skulle få påskgodis, en ”klämmis.



Påskpyssel i solen.



1 kommentar:

  1. Fin start på fin dag! Fortsätt njut!
    Vi körde till husvagnen efter kalaset, så är vi på plats i morgon bitti!

    SvaraRadera