måndag, april 04, 2022

Veckans paus

Veckans mesta paus inträffar redan på måndagkvällar för mig. Ridningen. Jag är ofta väldigt trött när jag åker dit men energiboostad när jag åker hem.
För övrigt har det varit både ris och ros denna måndag. Ris för en skruttsak som hände på jobbet och ros för att mamma mår bättre. Den lunginflammation hon kämpat med sedan en och en halv vecka har börjat ge med sig och ett litet hopp om eventuell hemgång, om så enbart för pemission, har börjat skimra vid horisonten.
Vi åt lunch som vanligt idag, det har blivit en mysig vana. Sen kom syrran och löste av mig, jag åkte hem och sov middag innan turen till stallet. 
Hemfärden från stallet gick i sakta mak i kraftigt snöfall. Aprilväder minsann! 

2 kommentarer:

  1. Ja, igår regnade,haglade, snöade och blåste det.
    På fredag ska husvagnen på plats på Smultronstället. Samtidigt ska mamma magnetröntgas. Det gick snabbt när det väl hände något.
    Skönt din mamma mår lite bättre!😍

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att det går bra att ställa husvagnen på plats!

    SvaraRadera