lördag, april 02, 2022

Plötsligt händer det

Idag har jag fixat nytt pass. Nya tider släpps hela tiden och vips, en blev min och jag slapp vänta till augusti. Faktiskt ganska skönt att ha det ordnat.
Förmiddagen gick i sakta mak, pratade med mamma och syrran i telefon och sen blev det en tur till stan för att fixa just passet.
När jag var i stan passade jag på att gå lite i affärer, det händer nästan aldrig. Handlade en linneblus och en sjal till mamma för presentkortet, satt en stund i solen på en parkbänk och vilade en stund. Tänkte en kort sekund att nog är lite tantvarning över mig för tillfället, men jag känner mig inte så tantig, mest manglad. 
Ikväll ska vi på middag hos goda vänner. Det är väldigt länge sedan vi var på någon begivenhet tillsammans så det ser jag fram emot. Och att slippa laga mat. Lyxlördag.



Fixade lite vårfint på verandan igår kväll. Sedan blev det -9 i natt …. men jag tror blommorna klarade sig.

1 kommentar:

  1. Jag satte ut en påslgrupp i förrgår. Det blev -9 på natten. Den ser inte glad ut!

    SvaraRadera