onsdag, december 28, 2022

Äntligen!

Idag har jag haft kidsen och barnbarnen här på långfrukost. Lilla Systern saknades, hon jobbar. 
Som jag längtat efter att kunna och orka umgås igen efter några dagar i förkylningsträsket. 
Killarna öppnade sina julklappar och vi spelade lite spel. Så mysigt, så mysigt.
Nu törs jag tro på att vi kommer iväg över nyårshelgen, att vi håller oss på benen och sj gör sitt.
Vi har förbokat både Lisebergs julmarknad och en restaurang på nyårsafton, skönt att slippa leta matställe en sådan dag.
Idag återstår att packa och förbereda tågfikat. Så gott med medhavd matsäck tycker jag. Hjärtat gillar inte att släpa utan tycker vi kan handla på tåget.
”Varsågod och gör det då” kontrar jag och tänker göra åt mig själv. Som sagt, har lagt ned projektlederiet detta år och tänker mer på mig. Lite ovant faktiskt men också skönt. För mig.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni kommer iväg som det är tänkt. Har själv inga förhoppningar om något, alla är sjuka hela tiden, känns det som. Antingen blir det som planerat eller inte, det får bli som det blir.
    Gott slut önskar jag er! Eval8

    SvaraRadera
  2. God tur!! Hoppas alla delar sköter sig och att ni får en fin resa!! Gott Nytt År!! Vi ses nästa år!!
    Kram Laila

    SvaraRadera