tisdag, december 13, 2022

På väg

Jag har känt ganska länge att jag är på väg. Jag vet inte bara vart. Till eller ifrån? Ibland blir det svårt att härbärgera alla känslor och det blir lite kaos. 
”Det är svåra tider för alla”.
Ja, det vet jag väl.
Just nu trivs jag ingenstans, inte på jobbet, inte hemma och jag vet varken ut eller in.
”Sitt lugnt i båten”.
Jag tror jag har en sextioårskris. Kan man ens ha det? Livet borde ju vara på topp. Och det är det. Också. Men den här känslan ….. och hör jag ett ord till om elpriser smäller jag av. Och jag struntar faktiskt högaktningsfullt i hur mycket vindkraft vi har just idag. Kan man få ha en energipratsfri zon????

4 kommentarer:

  1. Det är det ämnet som verkar engagera flest.
    Sextioårskris kan man säkert ha. Man kan ha kris i alla åldrar.
    Kram, Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det såklart med kriser. De kan flyga på en när som helst. Kram /C

      Radera
  2. Den där jäkla båten? Hur ska man kunna sitta lugnt i den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Har inte en aning, hur man än gör tycker jag att den kantrar 😬

      Radera