torsdag, maj 23, 2019

Flyttbloggen

Det här tenderar visst att bli en flyttblogg. Kanske inte så konstigt då det mesta just nu handlar om just det. Fann mig härförleden googlandes efter bra flyttkartonger t ex. Man vill ju ha stadiga saker som rymmer en del. Och vad ska vi ta med oss???
Två hem ska bli ett. Två hamstrar med massor ”bra-att-ha-saker” ska enas om vilken brödrost, kaffeservis, våffeljärn, mikro med mycket mera vi ska ha och ”du tänker väl inte släpa med dig de DÄR glasen”???
Jojo. Man prisar återvinningen! Så geschwindt, bara att åka dit, ställa grejerna på ett bord och i vagnar och vips, har personalen tagit hand om det.
Förhandsvisningen gav inget direkt resultat och en timme eller två ramlade jag ned ”jag-får-inte-huset-sålt”-tanketräsket. Sen ringde mäklaren, vi pratade och jag gaskade upp mig. De öppna visningarna har ju faktiskt inte varit ännu.
”Tålamod, kvinna” var Store Brors pepptalk när han hörde min ömkan. 
Just det. Tålamod!
Sen hjälptes Hjärtat och jag åt att fixa hans markis. Att sy en sju meter lång söm var en barnlek mot att sätta upp eländet i skenorna. Han trädde och jag drog. När det var en meter kvar kom värsta skyfallet och vi fick avbryta. Typiskt. Ikväll får han kalla in annan draghjälp då jag är på andra äventyr. Årsstämma med samfälligheten. Min sista någonsin efter 12 år i styrelsen.  Grattis till mig!

2 kommentarer:

  1. Verkligen Grattis!
    En förhandsvisning är ingenting. Du har riktiga visningar framför dig! Vi håller tummarna👍🏼

    SvaraRadera
  2. Kom ihåg att vila också, när det går. Det här är positivt jobbigt, men ändå jobbigt. Kom ihåg dig själv <3

    SvaraRadera