onsdag, maj 22, 2019

Omkastade planer

Det blev inget markisfix igår. Det blev piff inför förhandsvisning idag. Skulle göra iordning klädkammaren så den såg ”luftig” ut. Eeeeeh. Nu vet inte jag hur ni har i era klädkammare men jag använder min till att gömma saker i. Och ha kläder i. Resväskorna? Bor där. Vinterjackorna? Bor där. Kartonger efter kidsen som inte följde med när de flyttade?? Bor också där! Så. ”luftigt” kändes något omöjligt. ”Pressat” kändes mer som en lämplig etikett.
Nåväl. De inpressade sakerna är nu luftade och förpassade till gårdslokalen (tacka högre makter för att den finns) och jag har träningsvärk överallt. Nöjd ändå då klädkammaren nog kan kännas lite ner luftig än igår. Av bara farten slängde jag in en matta på golvet också. Det blev ju riktigt trevligt så det kan man ju undra varför jag inte gjort det tidigare ???? 
Så mycket annat jag gjort istället! 
Men jag har bestämt att den fina vita mattan minsann ska få följa med till den nya klädkammaren och pryda golvet från början. Ett vision i alla fall! 


1 kommentar:

  1. Jag trodde i min enfald att klädkammaren är till för förvaring....

    SvaraRadera