fredag, maj 24, 2019

Tack och hej, leverpastej!

Gårdagens sista protokollslrivande gick bra. Satt som mötessekreterare och ordförande var kommunfullmäktiges ordförande, en van mötesledare. Det är lätt att skriva då! Har varit inlånad mötessekreterare i många andra sammanhang där mötesordförande har varit  omständliga och ostrukturerade, det är betydligt svårare. 
Men nu är som sagt den karriären slut i samfälligheten.
Ikväll tar styrelseledamotskarriären även slut i bostadsrättsföreningen. Också oerhört skönt och på tiden.
Vad ska jag göra av all tid???
Ingenting tänker jag. Känns befriande. 
Denna fredag började som vanligt i simbassängen. Iklädd ny  blommig baddräkt. Lite tantvarning kanske men trivdes bra i den. Var mycket noga med att plocka med mig den hem och vaktade den med hökblick när jag duschade efter badet. 
Spanade även efter min gamla baddräkt i bassängen men gav upp ganska snabbt, kan ju lätt bli pinsamt att kolla in folks badkläder. De kan ju inte veta att jag letar efter stöldgods. 
Frukost på vanliga stället och sen jobb. Några surdegar att ta tag i men så. Helg. Efterlängtad. 

2 kommentarer:

  1. Stort grattis för lång och trogen tjänst!
    Hur har du stått ut så länge? Jag klarade två år sen blev det morsning och adjö!

    Markattan

    SvaraRadera
  2. Jag fnissar ( lite vinrusig och Danne Stråhed rusig) åt ditt baddräktsspan😂
    Njut av all ledig tid! Den är du värd!

    SvaraRadera