tisdag, maj 21, 2019

Sommarfeeling

Idag har vi sol och varmt. Sommarkänsla. Så där så jag längtar efter att sitta med bara ben på en brygga och plaska med fötterna i vattnet och äta glass.
Sånt kan man ju verkligen längta efter när man flänger mellan möten och dagen känns oändligt lång.
För att jag sovit så dåligt. Igen. Fick ett sms från mäklaren 21:33 igår, en förfrågan om eventuell förhandsvisning. Bara en fråga men min hjärna drar igång och sen är det kört. Jag är då sannerligen inte byggd för husaffärer, stressen inombords, alla tankar och tänka-på-saker. Tur man inte gör det så ofta.
Ikväll ska jag sätta på ”Stör ej”-funktionen på telefonen efter klockan nio. Tänker att det som inte sagts tills dess kan vara osagt till morgonen därpå. Mitt huvud behöver vila.
Annars är kvällens mission att sy en söm på Hjärtats markis som han fräschat upp och ska sätta upp igen. Höjden av samarbetsövning då det schabraket är 7 meter långt. Här behövs bunkrad tråd minsann. Och ett oändligt tålamod! Wish me luck! 

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för sömmen och sömnen. Märkligt mäklaren inte kunde vänta tills i morse! Klart hjärnan drar igång...

    SvaraRadera