torsdag, maj 09, 2019

Tack och full fart!

Tack alla fina för grattis- och lyckönskningar! 
Det blir bra det här. 1/8 kan vi sätta nyckeln i låset till det nya så vi har nu lite att pyssla med. Piffa hus, fotografering, annonsering, visning ......
Jag har tagit mecka-ihop-ett-radhus-semester idag och i morgon. Har 35 meter golvlist på mitt vardagsrumsgolv, nya innerdörrar, färgburkar och kaffepannan är på.
Sånt där man tänkt göra i flera år men det blir inte av och det funkar ju ändå. Tills huset ska säljas. Mitt radhus som jag rattat i femton år med alla skavanker som vi lärt oss ”älska”. Att badrumsdörren går i baklås t ex och det krävs rätta knycken för att komma ut. Otaliga gånger har gäster guidats genom stängd dörr hur de ska göra. Att lampan över diskbänken går igång först när man klappat till rampen, att frysen låter som en säl, att trappsteg nr sju knarrar ..... Nåväl. Nu ska t ex låset bytas. Man vill ju inte bli skadeståndsskyldig för att ny ägare fastnar i badrummet..
Idag har jag lite att göra!
Over and out!

2 kommentarer:

  1. Spännande med nytt och skönt att ha tid för avslut.

    Markattan

    SvaraRadera
  2. Man blir lätt van vid småsaker. För den delen stora också... Ta det lugnt, vissa grejor kanske inte måste på plats, utan bara kan ingå... <3

    SvaraRadera