onsdag, maj 01, 2019

På gränsen och bästa eldvakten

Så haver jag jobbat i två dagar och när jag gick hem igår 17:15 så var jag ledsen på grund av hel hög av olika orsaker.
Kraschade i soffan hemma, låg och stirrade i taket i två timmar innan Hjärtat kom med hämtmat. Orkade inte prata, petade i maten och var väl inget särskilt trevligt sällskap. Egentligen.  Efter maten åkte vi ut till Sundbyholms slott för att fira valborg. Lite sång, eld och fyrverkerier kanske skulle tina upp den här tanten???
Brasan hade världens bästa eldvakt, Store Bror. Kanske hoppade mamma-hjärtat till när det gick upp för mig att han var eld-ansvarig då hans knattelag var en av arrangörerna. Han hade vattnat runt brasan i två timmar, satte upp avspärrningar och ledde alltså ”eld-teamet”. På given signal, när gubbarna i allmänna sången satte sista tonen i ”sköna maj välkommen till vår bygd igen ....” satte de fyr på brasan och det gick bra. Vattenslangar och blöta ruskor var de bredda med. Brukar inte se sånt där men när nu sonen hade kommandot så gjorde jag det. Jag oroar mig för tillfället över ALLTING så det vara bara att dra några djupa andetag och tänka tusen gånger att han är vuxen och klarar sig här i världen.
Det blev en trevlig kväll till slut och sonen, som vaktade eld och så småningom nedbrunnen brasa, vinkade vi hejdå till och åkte hem.
Jag bäddade ned mig och titta på en serie på paddan tills jag somnade.
Idag är jag fortfarande låg och urlakad. Strosar runt i morgonrock, har pratat lite med kidsen och tittar på Hjärtat som bockar rör till sitt nya badrum. Det är väl ungefär det jag mäktar med idag. 1 maj. Maj. Välkommen! 

1 kommentar: