lördag, maj 13, 2023

Egentid

Idag åker jag till Spanien. Själv. Bara jag, resväskan och en ryggsäck. Jag ska umgås med mig själv en vecka och försöka landa lite. Jag har varit så ledsen, arg och mår egentligen inte alls bra, det är skitåret 2022, klimakteriet, hälsan och en massa annat som spökar. Jag får ingen ordning i tillvaron. Så jag tar timeout och åker på en ensamresa med böcker, stickning och träningskläder i bagaget. 
Det är första gången jag reser själv och det känns … spännande.
På söndag fyller Minstabarnbarnet 2 år och jag firade henne lite i förskott igår. Hon fick en springcykel och så där ja! Promenaderna är fixade, hon kommer lära sig det där galant, hon kan cykla,  jag går.
Men först lite rast, vila. Annorstädes. Vi hörs.
Over and out!



Springcykeln, med Pippi-motiv. Den sötaste jag sett.



Provåket.

2 kommentarer:

  1. Så stor hon redan blivit. Ha det så skönt nu i din ensamhet ☺️ Eval8

    SvaraRadera
  2. Så klokt Cina, att ge dig HELT egentid. Vila och reflektera. Jag har gett mig själv det samma, i juli har jag bokat mig en vecka själv på ett pensionat på Öland. Njut och vila nu!! Kram Laila

    SvaraRadera