tisdag, maj 23, 2023

På hemmaplan

Jo, jag repade mig och i lördags kväll åkte jag hem. På väg till flygplatsen började det att regna och har väl regnat sedan dess. Valde tydligen rätt vecka. Har redan bokat in mig nästa år, samma tid, samma plats.
I söndags var jag trött, vi var hemma i huset vid 02.30 och sen hade jag svårt att somna. 
Jobb igår och på kvällen var jag barnvakt åt Minstabarnbarnet, så härligt att hänga med henne en stund. Hon cyklade och jag fick bredvid. Hon pratat mest hela tiden, sitt egna lilla språk, rätt som det är skrattar hon till och det är så gulligt. Då har hon berättat något roligt som hon fnissar åt själv. Kärlek i en liten människa, rakt igenom.
Ikväll är jag trött igen, likadant som innan jag åkte. Undrar om det kan vara pollen??? Det yr ju i luften.
Nåja. Behöver inte göra något mer än att laga middag, sen blir det en tidig kväll.



På cykeltur.

1 kommentar:

  1. Pollen ja. Vi tvättade bilen i söndagskväll, igår var den lika smutsig igen. Då hade den bara stått i carporten.
    Välkommen hem, mysig samvaro med lilltjejen. De är roliga att vara med!
    Hoppas du snart piggnar till😘Eval8

    SvaraRadera