fredag, juli 24, 2020

Att måla ett uthus

Uthuset ska målas. Det betyder att det behöver skrapas först. Det är fjorton meter långt och fyra meter brett. Ett uthus med loft, alltså ganska högt.
Det betyder att ”skrapmuskler” får sig en duvning som heter duga och att jag idag känner av muskler jag inte visste att jag hade. Så klart skrapas inte hela huset på en gång, oh no. Men en liten bit i taget. Hjärtat snickrar nya dörrar med de gamla som mall och rätt som det är så kommer det att vara klart. 
För övrigt är jag lite justerad efter fisketuren, inte bara omtumlad av fångsten. Att skjuta ut båten i sjön för avfärd gick galant och jag kom kvickt upp i fören. Men sen. Sen klev jag på en blöt tamp som gled och jag föll pladask med ansiktet nedåt på durken, slog i ena armen och benet sådär så jag först tappade andan. Jag kravlade mig upp, ingen större skada skedd, och vi började skratta. Hejdlöst. Kunde inte sluta, bara vi tittade på varandra brast vi ut i skratt. Idag känner jag av lite stelhet, är öm i pannan och har blåmärken lite här och där. Det här med friluftsliv .....

Denna sista semesterfredag har vi haft Hjärtats dotter med sambo på lunch. Stora Systern är här också. Vi grillade, jag gjorde en god sallad till och vi åt melon med vinbär och glass till kaffet sen. Gott!
Sen gick luften ur mig, har legat i solstolen och läst och nu flyttat in i uterummet då det känns lite kyligt. Skönt med uterummet. Inne fast ute. Fredagsmys! 

1 kommentar:

  1. Ajdå, vilken vurpa! Men det är sådant man ändå inte kan låta bli att skratta åt! Vilken fisk han fick upp, din storfiskarson! Så roligt :)
    Som du förstår är vi hemma en sväng, jag får inte rätt på att kommentera med mobilen. Undrar vad de ändrade lagom till semestern där?
    Snart kommer Yngsta med de tre killarna. De två äldsta ska sova här, de ville det igår redan, men B6 var så trött redan när vi var där, så det hade inte blivit så bra. Lycka till med uthuset!
    Antar Hjärtat hämtat sig efter operationen, eftersom han snickrar?

    SvaraRadera