torsdag, juli 30, 2020

Pysseldag

Följetongen ”skrapa och måla uthuset” rullar på. Trötta armar blir det och idag har jag jobbat hårt för att övervinna höjdrädsla. Har nämligen stått på en ställning och skrapat bort färg. Tills det började regna. Snudd på räddad av ”gonggongen”. Nu får det räcka för idag.

I morse cyklade jag iväg till badet och simmade en stund. Det var jag och gässen. Funkar finfint. Hjärtat preppade frukost under tiden och det smakar verkligen bra efter badet. 
Plockade vinbär, hallon och krusbär till youghurten, det bästa jag vet.

Vi hade en finfin eftermiddag hos mamma igår. Det kom ideliga regnskurar så klipperiet fick bli i uterummet. Det funkade bra. De blev så fina och tyckte det var skönt. Mamma blir så glad när vi kommer, den här karantänen tar hårt på dem. Men, är man i riskgrupp så har man ju inget annat val direkt. Utomhus/uterummet känns säkert då det går att hålla avstånd men jag längtar väldigt mycket efter en mamma-kram ......


Det fotades före och efter. Fick bara lov att lägga upp efter-bilden :)




1 kommentar:

  1. Ärligt talat tror jag det här med karantän tar knäcken på många. Depression och psykisk ohälsa kommer att öka stort!
    Så jag är kluven till det. Men klart bäst om man kan ses ute!

    SvaraRadera