söndag, juli 26, 2020

Söndagspyssel

Solen skiner även idag. Åt frukost ute, blåbär i youghurten, mums. Jag och tjejerna plockade blåbär på väg hem från badet igår, ett lyckat plock!
Klippa gräset, skrapa lite på uthuset, skjutsa hem Stora Systern till Stockholm är väl det som står på agendan.
I morgon är semestern obönhörligen slut men det är inte förrän i morgon. Skulle plocka fram datorn och passerkort och fick fundera en bra stund på var jag la det för fyra veckor sedan. Så ja, jag har kopplat av jobbet. Skönt. Har även gjort en plan för att koppla på jobbet i lagom takt och börjar med tre-dagarsvecka, måndag - torsdag. Tänker att det är en bra taktik.



Helgfrulle i trädgården



Hembakad sockerkaka till kaffet



Det finns hur mycket blåbär som helst i skogen. De här fick följa med hem och förgylla frukosten.



De här två hängde i det Lilla Rosa Huset hela lördagen. Sol och bad. En supermysig dag.



Lördagspizza i uterummet. Det bli inte så mycket bättre än gårdagen. En sommardag i kvadrat. 

1 kommentar:

  1. Ha! Nu är jag med från mobilen 😳hur går detta ihop!? Vi kom nyss ner, min lilla B1 har haft 11 års(!!!)kalas idag. Hur gick det till?
    Nu kör vi sista veckan...

    SvaraRadera