lördag, december 05, 2020

Adventsfika och eld

Idag kommer kidsen på adventsfika. Jag har riggat för att vi ska ha utomhusfika med eldkorgen, varm glögg i termos, nybakade lussebullar och pepparkakor. Kaminen värmer upp uterummet och adventsstjärnorna är upphängda. Vi satsar på utomhus i år, coronasäkrat.  

Så. Jag har tänkt ut en logistikplan. Hjärtat har tänkt ut en annan plan. Det förstår jag helt säkert när han plötsligt säger:
”Jag går ut och svetsar”.
Eeeeeh. Va?
”Jamen jag ska ju bygga den för mackapären och nu har grejerna kommit ...”
”Men vi ska ju ....”
Sen säger jag inget mer utan logistikar alldeles själv. Tjejerna ombeds handla med sig ved till eldkorgen, bullarna trillar jag ut, dukar och fixar. Kommer på mig med att jag tycker det är rätt så mysigt. Julmusik, bulldoft och jag hör hur han svetsar ute på gården. Lite Bullerby-känsla får jag allt. Rosa Huset. Här trivs vi och jag ska träffa mina kids idag. Lycka!





Huset fick också en adventspresent: en ny skylt!




1 kommentar:

  1. Låter som att ni kommer få en perfekt dag! Krama alla från mig! Länge sen jag såg någon av er nu!

    SvaraRadera