fredag, december 11, 2020

Fredag it is

Idag tog jag ledigt på eftermiddagen och skjutsade hem Stora Systern till Stockholm. Tur och retur. Hjärtat hängde på. Vi åt sen lunch på Max på vägen dit. Hängde lite i lägenheten och sen åkte Hjärtat och jag hem igen. Innan vi kom hem storhandlade vi och tankade bilen. 
Lärdom av denna dag: åk inte och storhandla en fredagskväll efter en en tuff vecka. Åk hem DIREKT!
Blodsockerfall, tröttanfall och irriterad de luxe när jag scannat in en j-a stek i scannern o h inte kunde få bort den sen. Jag hade till slut fem stekar inköpta för massa pengar och så säger Hjärtat ” du ska bara ....”, tar scannern och fattar inte heller hur man ska göra. Fler stekar på menyn .....
”Du har för bråttom” var tipset då.

WHAT!!!!

Scanna själv då!

”Näe, det sköter du så bra”!!!

Så fick jag springa i stora affären och leta efter personal. Varför finns det ingen personal förutom i kassorna jättelångt bort???

Nåväl. Stekarna kom bort och jag vet nu hur man raderar varor ur scannern. Hjärtat ville veta hur men det sa jag inte. Då. Det får vara min hemlighet ett tag. 

Vi är hemma igen och jag ska lägga mig omedelbums.

Over and out. 

2 kommentarer:

  1. Alltså förlåt! Men detta var det roligaste ikväll. Ser er i affären, lägga till stek efter stek...
    Tack! Du gjorde min fredagkväll lite lättare😍
    Sov gott!

    SvaraRadera